ABIC i Norrköping söker en ekonom

I din roll kommer du att arbeta i hela processen mot kund- och leverantörsreskontran och den löpande bokföring och momsredovisningen. Du kommer också att ansvara för företagets löneadministration och arbeta med olika dagliga administrativa uppgifter som kan förekomma i ett mindre företag.

Arbetsbeskrivning

  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Löpande bokföring
  • Kontering och fakturering
  • Moms- och skattredovisning
  • Avstämningsarbete
  • Statistik och uppföljningsarbete
  • Ansvara för utskick/bevakning av fakturor enligt gällande rutiner
  • Betalningsbevakning och utskick av betalningspåminnelser.
  • Ansvara för fakturering
  • Administrera löneprocessen.
  • Administrera avtal, försäkringar mm
  • Delta o miljö- och kvalitetsarbetet
  • Betalningar av svenska o utländska leverantörer.

Vi söker dig som är noggrann, stabil och självgående. Du är, initiativrik och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och rutiner.

Du har troligen arbetat 2-3 år på ekonomiavdelning med likande arbetsuppgifter

Med anledning av våra internationella kontakter, som sker både per telefon och skriftligen, är goda kunskaper i engelska ett krav. Förståelse för grundläggande avtalsvillkor är meriterande.

Skicka din ansökan till nymedarbetare@abic.se   senast den 31 maj.